Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
I. Administratorem przekazanych danych osobowych reprezentantów Partnera Biznesowego oraz osób wykonujących Umowę (wskazanych do kontaktu) jest Polskie Towarzystwo Kardiologiczne z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 3a lok. 1-2, 00-193 Warszawa („PTK”).
II. Dane osobowe będą:
1) przetwarzane dla celów związanych z realizacją umowy tj. w celu bieżącego kontaktu związanego z realizacją Umowy, nadzorem nad jej wykonaniem, prawidłowym rozliczeniem oraz dochodzeniem roszczeń.
2) przechowywane przez okres realizacji Umowy a następnie przez okres wynikający z ustaw regulujących rozliczenia w obrocie gospodarczym, przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych. Najdłuższy z powołanych terminów wynosi 5 lat od końca roku rozliczeniowego.
III. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt b), c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie ochronie danych), gdzie art. 6 ust. 1 pkt b) – to przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania Umowy, art. 6 ust. 1 pkt c) – to przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego związanego z rozliczeniem i przechowywaniem dokumentacji rachunkowo-podatkowej, art. 6 ust. 1 pkt f) – gdzie prawnie uzasadnionym interesem administratora jest możliwości bieżącego kontaktu w sprawach związanych z realizacją Umowy oraz zabezpieczenie się przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z Umowy.
IV. Kategorie przetwarzanych danych: dane identyfikacyjne zawarte w komparycji umowy, stanowisko i miejsce pracy, dane kontaktowe (adres mail, telefon), dane służące do wystawienia faktury (NIP/PESEL).
V. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowej realizacji Umowy.
VI. Dane osobowe otrzymaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana lub od podmiotu, który Pani/Pan reprezentuje.
VII. Dane osobowe mogą zostać przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej (w związku z wykorzystaniem przez PTK aplikacji InFakt do wystawiania faktur). Dane osobowe nie będą profilowane i automatyzowane.
VIII. Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim świadczącym usługi zewnętrzne na rzecz PTK w zakresie niezbędnym dla realizacji tych usług. Podmiotami trzecimi są w szczególności dostawca usług i systemów informatycznych, operatorzy pocztowi i kurierzy, podmioty świadczące usługi consultingowe, prawne, księgowe i audytowe.
IX. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane jest uprawniona do:
1) dostępu do swoich danych osobowych;
2) sprostowania i uzupełnienia swoich danych osobowych – w przypadku jeżeli okaże się, że są nieprawidłowe;
3) złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
4) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych.
X. W razie niezgodnego z przepisami przetwarzania danych, osoba której dane osobowe są przetwarzane jest uprawniona do wniesienia skargi do organu nadzoru. Z dniem 25 maja 2018 roku organem nadzoru uprawnionym do rozpatrzenia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.