Regulamin
- Niniejszym regulamin („Regulamin”) określa zasady przyznawania przez Asocjację Interwencji Sercowo-Naczyniowych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego („AISN PTK”) z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2 Grantu na pokrycie opłaty wydawniczej („Grant”).
- Grant jest formą indywidualnego wsparcia młodych polskich naukowców (do 40 roku życia), którzy chcą opublikować wyniki swoich badań z zakresu kardiologii interwencyjnej w recenzowanym piśmie naukowym wydawanym w Polsce, które swoją tematyka obejmuje zakres kardiologii interwencyjnej.
- Wnioski o Grant mogą̨ składać członkowie AISN PTK, którzy na dzień składania wniosku nie mają zaległości w płatnościach składek członkowskich na rzecz Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego („PTK”) i mają zapłacone składki członkowskie co najmniej za pełny ostatni rok, a także posiadają ważny Certyfikat Diagnosty lub Operatora AISN PTK, za wyłączeniem osób, które nie rozliczyły grantów przyznanych wcześniej przez PTK lub AISN PTK (dotyczy również grantów wyjazdowych). O Grant nie mogą się również ubiegać pracownicy firm farmaceutycznych lub sprzętowych, nawet jeśli są członkami PTK.
- Wnioskodawcą o Grant może być pierwszy Autor lub Autor korespondujący danej publikacji, która została zakwalifikowana do druku w Postępach Kardiologii Interwencyjnej, Kardiologii Polskiej i Cardiology Journal.
- Grantobiorca nie może przenieść swoich praw do Grantu na osoby trzecie.
- PTK nie nabywa żadnych praw do publikacji wspartej Grantem.
- Grant może być przyznany na pokrycie kosztów publikacji każdego typu pracy: oryginalna pełnotekstowa, review, short communication oraz images in cardiology.
- Zarząd AISN PTK ustala, że AISN PTK w każdym roku kalendarzowym przeznacza środki pieniężne na przyznanie 10 Grantów dla 10 wnioskodawców, którzy spełniają wymogi regulaminu oraz prawidłowo złożyli wnioski o Grant. Zarząd AISN PTK ustala na ostatnim posiedzeniu Zarządu AISN PTK w danym roku kwotę przeznaczoną na Granty w roku następnym.
- Wnioski o Grant należy składać w formie pisemnej oraz elektronicznej, przy czym wnioski mogą być składane tylko zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu na adresy: w formie elektronicznej na adres email: biuroaisn@ptkardio.pl a w formie pisemnej powinny być przesłane na adres biura AISN PTK: ul. Tadeusza Kościuszki 43, 30-114 Kraków.
- Do wniosku o Grant należy dołączyć potwierdzenie akceptacji artykułu/pracy (kopia wiadomości e-mail jest wystarczająca).
- We wniosku o Grant, wnioskodawca określa podmiot wydawniczy oraz kwotę opłaty wydawniczej w złotych polskich wg kursu dnia otrzymania wiadomości potwierdzającej akceptację artykułu/pracy (jeśli wartość opłaty wydawniczej podana jest w walucie obcej).
- Praca do publikacji, za którą przyznawany jest Grant musi być wykonana w polskich ośrodkach lub w przypadku prac wieloośrodkowych międzynarodowych, ośrodek polski musi być ośrodkiem wiodącym.
- Przyznanie Grantu odbywa się po weryfikacji prawidłowości złożonego wniosku o Grant i spełnienia warunków przewidzianych Regulaminem. Decyzja o przyznaniu Grantu podejmowana jest przez Komisję w składzie: Przewodniczący Zarządu AISN PTK, Przewodniczący Komisji ds. Grantów Zarządu AISN PTK i Skarbnika AISN PTK („Komisja”) w drodze głosowania (zwykłą większością głosów). Komisja przy głosowaniu ocenia zakres tematu publikacji objętej wnioskiem o Grant i jej bezpośredni związek z kardiologią interwencyjną a także udział polskich ośrodków w przygotowaniu publikacji. Informacja o przyznaniu bądź odmowie przyznania Grantu jest przekazywana Wnioskodawcy w formie elektronicznej w ciągu 7 dni od przyznania Grantu, a zbiorczą informację o przyznanych w roku kalendarzowym Grantach Zarząd AISN PTK umieszcza na stronie internetowej AISN PTK do dnia 31 stycznia następnego roku kalendarzowego.
- Reklamacje dotyczące postępowania w ramach Regulaminu czy poszczególnych czynności można składać do Komisji, w formie elektronicznej lub w pisemnej na adresy wskazane w punkcie 9 Regulaminu w terminie do 14 dni od daty uzyskania informacji o odmowie lub przyznaniu Grantu. Decyzja Komisji w przedmiocie reklamacji jest wiążąca i ostateczna.
- Poprzez złożenie wniosku o Grant, wnioskodawca akceptuje Regulamin. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Wnioskodawca zobowiązuje się powiadomić osoby trzecie, których dane podał we wniosku o Grant, o fakcie udostępnienia ich danych PTK w celu rozpatrzenia wniosku o Grant. Dodatkowo wnioskodawca przekaże tym osobom klauzulę informacyjną PTK zawartą w punktach 18 -28 Regulaminu.
- Wartość finansowa Grantu, w zależności od przyznanej kwoty jest opodatkowana zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT albo zwolniona z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.
- Administratorem danych osobowych wnioskodawców i osób wymienionych we wniosku o Grant („Dane”) PTK z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2. PTK powołało IOD, z którym skontaktować się można pod adresem ptkczlonkowie@gbbsoft.pl
- Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu rozpoznania wniosku o Grant oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji dotyczących przyznania Grantu, a w przypadku przyznania Grantu również w celu jego rozliczenia i opublikowania listy laureatów.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), gdzie art. 6 ust. 1 pkt c) określa cel jakim jest wypełnienie obowiązku prawnego polegającego na prawidłowym rozliczeniu księgowo-podatkowym udzielonego Grantu finansowego, a art. 6 ust.1 pkt f) określa cel jakim jest prawnie uzasadniony interes PTK polegający na przetwarzaniu Danych na potrzeby przeprowadzenia procedury rozpatrzenia wniosków o Grant, w tym wyłonienia zwycięzcy i ewentualnego postępowania reklamacyjnego. Dane laureata Grantu publikowane są zgodnie z prawnie uzasadnionym interesem PTK, którym jest transparentność prowadzenia i rozliczenia konkursów, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- Dane będą przetwarzane przez okres wymagany do realizacji celu, w przypadku rozliczeń finansowych jest to zwykle 5 lat od zakończenia roku, w którym nastąpił wydatek, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania Danych (zwyczajowo 6 lat). Po upływie wskazanych okresów Dane zostaną zniszczone.
- Podanie Danych jest warunkiem rozpatrzenia i przyznania Grantu. Odmowa podania Danych uniemożliwia rozpatrzenie wniosku o Grant i przyznanie Grantu.
- Dane mogą być udostępniane podmiotom trzecim świadczącym usługi zewnętrzne na rzecz PTK w zakresie niezbędnym dla realizacji tych usług. Podmiotami trzecimi są w szczególności dostawca usług i systemów informatycznych, operatorzy pocztowi i kurierzy, podmioty świadczące usługi consultingowe, prawne, księgowe i audytowe.
- Dane nie będą przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Dane nie będą profilowane ani automatyzowane.
- Skargę dotyczącą przetwarzania Danych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo sprostowania Danych, dostępu do Danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania Danych.
- Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- Żądania, o których mowa punktach 26 i 27 Regulaminu winny zostać przesłane na adres: ptkczlonkowie@gbbsoft.pl
Powiązane pliki